El Congrés en Defensa del Transport públic acaba amb propostes de consens

Els acords seran enviats als partits polítics, als quals se'ls hi reclama un posicionament explícit

Els impulsors del primer Congrés en Defensa del Transport Públic van expressar a L’Accent les seves bones vibracions abans de la celebració de l’esdeveniment. Segons afirmen els mateixos, aquestes expectatives s’han complert, tant pel que fa a l’assistència com a l’obtenció d’acords mitjançant el consens. Finalment van ser més de 120 les persones que hi van participar, vingudes de fora de Catalunya. L’activista d’Stop Pujades Ariadna Sarrià, participant del Congrés, destaca que més enllà de la quantitat de gent, cal incidir en l’heterogeni perfil dels assistents. “Van venir activistes, membres de partits polítics, i també col·lectius de discapacitats que no acostumem a trobar en alguns àmbits de l’activisme”, afirma.

Acords de consens

Pel que fa als acords als quals es va arribar, cal destacar-ne sis a l’hora de continuar amb la lluita en defensa del transport públic. En primer lloc, el Congrés va considerar prioritària la rebaixa de tarifes del transport públic d’acord amb el salari mínim i gratuïtat per a determinats col·lectius, cercant un fiançament públic que gravi les activitats que incentiven el transport privat. D’altra banda, també es va acordar la necessitat d’acabar les obres iniciades de diverses infraestructures, com la connexió del tramvia amb l’Avinguda Diagonal de Barcelona, o la finalització dels treballs de la L9.

Un dels punts més destacats que s’abordaven al congrés era la creació de la T-Mobilitat. En aquests sentit, el principal punt de consens al qual es va arribar, reclama el contracte signat entre l’ATM i el grup liderat per CaixaBank, per tal de valorar amb ple ús de coneixement les seves conseqüències reals.

Els altres punts de consens, refermen la voluntat de sergui reclamant una oferta de transport públic inclusiva i accessible, així com la seva municipalitzazió i gestió pública directa.  Tot plegat, serà coordinat per la Mesa Popular del Transport Públic. “Ara centrarem la feina en transmetre aquestes conclusions, redactades de forma més extensa, als partits polítics, per tal que es posicionin”, afirma Sarrià. “Al Congrés hi van assistir gent de la CUP i d’Iniciativa. Sabem que hi ha partits que estaran d’acord amb alguns punts o amb tots, mentre que d’altres no ens respondran”, conclou.