Escola valenciana presenta una guia per establir programes d’ensenyament plurilingües reals

Escola Valenciana ha presentat la “Guia de l’ensenyament plurilingüe”. Aquest document pretén assessorar en l’àmbit administratiu, associacions de pares i mares, alumnes i centres escolars d’infantil i primària perquè aquests puguin desenvolupar un sistema educatiu realment plurilingüe.

La publicació d’aquesta guia surt a la llum una setmana abans que la Llei d’ús i ensenyament del valencià compleixi 26 anys.


Precisament, la motivació d’Escola Valenciana és denunciar que la llei aprovada per les Corts durant el govern socialista de Joan Lerma el 1983 no s’està complint i el valencià continua en inferioritat als centres d’ensenyament. Una dada aclaridaora és que del 55% dels alumnes del País Valencià que voldrien estudiar en valencià, només un 33% poden fer-ho.

La causa d’aquesta falta d’oferta és que en al majoria dels centres no s’apliquen els programes dissenyats per promoure el pluringüisme a les aules. El Programa d’Ensenyament en Valencià (PEV) -per a alumnat de majoria valencianoparlant- o el Programa d’Inmersió Lingüística (PIL) -en alumnat no valencianoparlant-, s’han mostrat continuamente ignorats per les autoritats i els pares i mares dels alumnes que volen estudiar en valencià es troben totalmente desorientats devant l’administració. És per aquest motiu la Comissió d’Educació de l’entitat i coordinada per l’Oficina de Drets Lingüístics han elaborat aquesta guia.