- • Esport és política
- • 26 Apr AM
El passat dissabte 13 d’abril, mentre Burjassot acollia la manifestació i posterior homenatge a Guillem Agulló, a l’estadi Ciutat de València es disputava un partit de lliga entre el Llevant UE i el Deportivo de la Corunya. Al poc de començar, al gol Alboraia, zona de l’estadi caracteritzada per acollir des de fa molts anys a grups antifeixistes, aparegué una pancarta on es podia llegir “Guillem no t’oblidem”.
Durant el passat mes de març hem assistit amb estupor al desplegament mediàtic que ha acompanyat la visita dels avaluadors del Comitè Olímpic Internacional a Madrid per tal de valorar la idoneïtat de la candidatura de Madrid com a ciutat organitzadora dels Jocs Olímpics del 2020.
- • Esport és política
- • 24 febrer PM
Els darrers dies l’ex futbolista Salva Ballesta ha estat portada de nombrosos periòdics i mitjans de comunicació. Ballesta, fins ara en l’equip tècnic de l’entrenador Abel Resino ha estat vetat per la directiva del Celta de Vigo, que ha posat com a condició per a la contractació de l’entrenador, que aquest prescindirà dels serveis del seu segon.
Els darrers dies ha esclatat a València una notícia que no per esperada ha deixat de causar un gran impacte a l’opinió pública. Es tracta de l’assumpció per part del govern de la Generalitat del deute que el València CF arrossegava des de la darrera ampliació de capital.
- • Esport és política
- • 18 Des AM
A principis d’aquest mes de desembre, un cop el ministre espanyol J. I. Wert va presentar el seu esborrany de llei educativa, des de diferents entitats catalanes a nivell educatiu, social i cultural es va mostrar una oberta oposició a una llei que contempla la marginació quasi total de la llengua catalana al sistema educatiu, no sols del Principat de Catalunya, sinó també de les Illes Balears i el País Valencià, territoris en els que la situació d’aquesta no era precisament bona abans de l’esmentat esborrany.
El Club Patí Vic, integrant de l’Hoquei Lliga ha decidit inserir a la seua samarreta el logotip de l’Assemblea Nacional Catalana així com la bandera estelada amb el triangle de color blau i l’estel blanc. Segons declaracions de la directiva, la decisió ha segut molt ben acceptada pels socis i jugadors del club. De la mateixa manera la directiva del Club Patí Vic ha fet una crida a l’afició per a que plene el pavelló d’estelades.
El passat 1 d’octubre el Comitè Executiu de la UEFA reunit a San Petersburg donava el vist i plau per a l’acceptació de la Federació de futbol de Gibraltar com a membre provisional de l’associació.
- • Esport és política
- • 16 Ago AM
Existeix la creença generalitzada de que els Jocs Olímpics representen un punt d’encontre entre els diferents pobles del món. De fet la tradició arranca des de l’època de la Grècia clàssica quan totes o la gran majoria de les ciutats estat gregues (polis), es reunien al mont Olimp, considerat la residència dels antics Déus de l’Hèl·lade, per celebrar unes competicions esportives en honor a aquests. Les relacions entre les polis no sempre eren cordials però, en ofrena als déus, aturaven totes les seues hostilitats durant els dies en els que es celebraven les diferents competicions esportives.
- • Esport és política
- • 01 Ago PM
Entre el 30 de juny i el 7 de juliol es varen celebrar els Sky Games, competició internacional que aglutina diferents proves de resistència a l’alta muntanya. Les proves més destacades d’aquests jocs foren el kilòmetre vertical, la marató, la mitja marató, la duatló, les proves per relleus i les proves de velocitat. L’edició del 2012 es va celebrar a la Ribagorça aragonesa i estigué envoltada de polèmica des del primer moment pel fet que l’entitat organitzadora, la ISF (Federació Internacional d’Esports de Muntanya) en connivència amb la Federació Espanyola (FEDME) no permeté, un any més, als corredors que competiren per Catalunya accedir als títols de campió d’Europa i campió del món; títols als que només podien accedir competint per Espanya.
- • Esport és política
- • 24 Jul PM
Que el futbol com a esport amb més seguiment es troba instrumentalitzat a l’estat espanyol és una evidència, ara bé, durant la celebració de l’Eurocopa mal dita de nacions, aquesta instrumentalització ha assolit extrems delirants. El president de l’estat, Mariano Rajoy, ha segut el protagonista de diverses situacions que ens han demostrat fins a quin punt els polítics prioritzen una fotografia futbolística sobre tota la resta de problemes que puguen afectar als estats als que teòricament representen.