La Marea Blanca de Ponent anuncia un nou cicle de lluita per aturar el consorci sanitari definitivament

Coincidint amb l'aniversari de l'inici de la lluita fa públiques dues iniciatives i afirma "que estem guanyant i que aquest consorci no es farà si seguim al carrer"

En un acte a la plaça Ricard Vinyes de Lleida la Marea va commemorar el passat dijous l’aniversari d’una primera assemblea massiva a les portes de l’Arnau, on més d’un centenar d’usuaris i treballadors acordaven començar la lluita contra el consorci sanitari.

Per a commemorar-ho, la Marea construí un mur de fotografies que plasmava la seva activitat. que representa “un mur popular a la privatització de la sanitat, ja que ha estat la mobilització de la gent el que ha aturat el consorci tres cops”. Per la Marea, “sense els més de 350 actes i mobilitzacions i les 38.575 signatures el consorci hagués estat posat en funcionament en les dates previstes, a l’agost, el gener o el març”. La Marea destacà que “aquest és un cicle mobilitzador històric a Ponent” que s’ha estès per totes les comarques i ha confluit amb altres lluites en defensa de la sanitat pública a Catalunya.

La Marea afirmà que “la gent estem guanyant” i una mostra en són els retards i les reformulacions -que valora com a superficials- que Salut ha fet al projecte inicial, així com les estructures de participació creades, “que s’han demostrat un frau”. “El conflicte del consorci és ja un tema a l’agenda pública de Lleida i s’ha demostrat que és una lluita per millorar la nostra salut”.

En el mateix acte presentà les dues campanyes que vol dur a terme en les properes setmanes. D’una banda la campanya “Cap vot al consorci!” cridarà a no votar a les eleccions municipals a aquells partits favorables al consorci o que no es posicionin explícitament en contra. De l’altra, la iniciativa “Retorna’ls-hi la seva propaganda”, que vol denunciar la inversió propagandística que ha fet el Departament de Salut de la Generalitat per promoure la idea del consorci. La Marea anima la població a retornar els 40.000 díptics que l’administració ha embustiat i anuncia una contraofensiva propagandística contra el consorci.