La firma de licors Osborne ha anunciat que “quan amaini la tempesta” tornarà a aixecar la figura del toro que dimarts passat va ser tirada a terra. Era la quarta vegada des de 2001 que l’immens símbol publicitari era abatut per activistes en defensa del territori i en contra de la simbologia espanyola. Les organitzacions independentistes mantenen la seva convocatòria per aquest dissabte.
>> Llegiu també: 7 de març al Bruc: “Que no tornin a aixecar el toro d’Osborne!”.
La marca licorera ha insistit en desvincular la imatge de qualsevol significat que vagi més enllà del que són ells: “tan sols és la icona d’una empresa dedicada a l’elaboració d’aliments i begudes”. Però segons algunes fonts consultades per L’ACCENT això es contradiu per alguns aspectes de la mateixa legislació espanyola que prohibeix la inserció de missatges publicitaris de begudes alcohòliques en vies rodades. D’altra banda, fou el Tribunal Suprem qui l’any 1997 afirmava que la silueta del brau “ha superat l’inicial sentit publicitari i s’ha integrat en el paisatge”.
Aquesta sentència afegia el següent paràgraf, tal i com reconeix la mateixa pàgina web de la marca: “ha de prevaldre, com a causa que justifica la seva conservació, l’interès estètic o cultural, que la col•lectivitat ha atribuït a l’esfinx del toro”.
Segons els organitzadors de la marxa convocada pel proper 7 de març, les sentències de l’aparell judicial espanyol, així com les declaracions dels responsables d’Osborne, “només confirmen que la lluita i la mobilització popular són l’únic camí per combatre la imposició”. També afirmen que és molt important que la marxa de dissabte que ve sigui molt nombrosa per denunciar el rebuig del territori a la figura, així com “per desmuntar els arguments del Tribunal Suprem i de la firma licorera per defensar el símbol espanyolista”.