Condemnat a 2 anys de presó un trebllador de TMB

Condemnat a 2 anys de presó un trebllador de TMB

La direcció de TMB continua amb la seva ofensiva contra els i les treballadores organitzades. En aquest cas, portant a judici Andreu de Cabo, sindicalista de la CGT i tècnic de Transports Metropolitans de Barcelona, que ha estat condemnat a dos anys de presó per trencar, pressumptament, un vidre d’un autobús amb un tronc.

Els fets es remunten a una de les nombroses vagues del 2008 per reclamar els dos dies de descans setmanal, concretament a la Cotxera de la Zona Franca.

Unes vagues en què els Mossos d’Esquadra van intervenir constantment i de forma violenta per evitar els piquets dels i les treballadores. Com es va donar en aquest cas. De fet, de Cabo ha al.legat que no va poder llançar cap tronc contra l’autobús, ja que estava envoltat pel cordó policial i no es podia moure.

L’advocada de la defensa, per la seva part, ha assegurat que la versions dels diferents agents dels Mossos són contradictòries a l’hora d’identificar l’acusat. I que, durant la instrucció del cas, no es va fer una roda de reconeixement, sinó que l’acusació es va basar únicament en la identificació feta pel cap de recursos humans, de manera que “no es van respectar les garanties del processat”.

A més a més, en el transcurs del judici, tampoc no va quedar gens clar quants troncs s’havien llençat ni si estaven encesos, com asseguren els Mossos d’Esquadra i TMB, doncs va ser l’empresa qui se’ls va quedar i no pas la policia autonòmica. Ni tan sols va declarar el conductor de l’autobús afectat.

La defensa ja ha anunciat que recorreran la sentència.


Nova vaga d’autobusos el 7 d’octubre

ÀLEX TISMINETZKY, BARCELONA

Mentre es van multiplicant els expedients sancionadors de l’empresa, els treballadors continuen reclamant l’aplicació dels dos dies de descans setmanals, que ha de ser pactat en el nou conveni col·lectiu, i que segons els seus càlculs significarà una creació de 500 llocs de treball fixes i a jornada complerta. Per aquest motiu, el proper dia 7 d’octubre els conductors d’autobusos de Barcelona faran vaga de 10.30h a 16.30h.

La protesta té lloc durant les negociacions del conveni, que no s’arriba a cap acord. El president del comitè d’empresa i delegat de CGT, Saturnino Mercader, les ha qualificades de “farsa”. Les darreres vagues de l’any passat van finalitzar amb l’acord que els treballadors tindrien els dos dies de descans setmanal a partir de la negociació d’aquest conveni.

Però TMB ha decidit no pactar amb el comitè d’empresa el redactat del nou conveni col·lectiu, i ha fet públic a través dels mitjans de comunicació que “crearà 600 llocs de treball nous”, i que imposarà l’aplicació d’un nou conveni sense pactar-ho amb els principals sindicats de l’empresa, CGT i ACTUB, majoritaris a les votacions. Des del comitè d’empresa responen que no tenen constància d’on es crearan aquests suposats llocs de treball nous, ni si seran temporals o fixes, ni molt menys estan d’acord que finalment el conveni no reconegui que els treballadors tinguin realment dos dies de descans setmanal.


Els conductors posen el nom de Pablo Diez a una cotxera

Fa 5 anys un conductor d’autobusos de Barcelona, amb més de 15 anys d’antiguitat a l’empresa, i sense cap falta a l’expedient, va ser acomiadat fulminantment per TMB per, suposadament, haver-se quedat un bitllet d’1,10 euros. Pocs dies després es va suïcidar.
En l’aniversari de la seva mort els companys han rebatejat l’antiga cotxera de Ponent amb el nom de Pablo Díez, amb la voluntat de “no oblidar la seva història”, i de “tenir-lo present, a pesar que la direcció mai s’hagi disculpat del seu error”.