** Els i les treballadores d’autobusos de Barcelona han qualificat d’èxit la vaga d’ahir, dilluns 22 de juny, per tal de mostrar el seu malestar per la intransigència de la Direcció de TMB respecte la negociació del conveni i la creació de 500 nous llocs de treball. Un 90% de la plantilla ha secundat la vaga i fins a un miler de treballadores han assistit a l’assemblea convocada al centre de la ciutat. **
>> Revista que explica els motius de la vaga, que podeu llegir aquí.
L’acord principal ha estat deixar temps fins a l’octubre o novembre per tal que la direcció “mogui fitxa”. Plantejant-se, però, mobilitzacions més contundents si la Direcció continua amb la mateixa tònica que fins ara. A més, han decidit portar a judici la posada en marxa del servei d’Interlínies, imposat de manera unilateral per TMB.
Un servei al que les treballadores havien acordat portar a judici, però que ara els sindicalistes de CCOO, UGT i SIT no estan disposats denunciar. En aquest sentit, l’assemblea també ha determinat que els delegats sindicals hauran d’anar, com a mínim, un cop per setmana al seu lloc de treball, fet del que acusen de no complir a aquests sindicats.**
**
D’altra banda, els treballadors han denunciat l’intent intimidatori de la Direcció, que darrerament ha obert cinc expedients sancionadors més, ja sigui per enganxar adhesius, retirar cartells de l’empresa o opinar sobre els directius. Així mateix, **també denuncien que “la Direcció vol acabar amb la seva unitat, amb la seva Assemblea General on decideixen les seves reivindicacions” i “que els sindicalistes que mai van al seu lloc de treball tornin a decidir per tots els treballadors i treballadores”.
**
El judici que s’havia de celebrar ahir mateix, en relació a la denúncia presentada pels treballadors/es en relació a l’acord obtingut dels 25 minuts de descans, finalment, s’ha ajornat i no es realitzarà fins a principis de juliol.
La setmana passada L’ACCENT vam editar conjuntament amb el setmanari de comunicació Directa, la revista Catalunya de la CGT i el mateix Comitè de Conveni dels conductors una revista per explicar a les persones que viatgen en transport públic els motius de la vaga, que podeu llegir aquí: pàgina 1, pàgina 2, pàgina 3, pàgina 4, pàgina 5, pàgina 6, pàgina 7 i pàgina 8